23 april 2015

Det är som alla är vilse men vet exakt / Det är en delad värld vi delar i delar

IMG_6079 IMG_6081

Den senaste veckan har jag haft ont i huvudet varenda dag. Varenda jävla dag. Det är inte ofta jag är bitter, men nu börjar jag faktiskt bli lite less. Okej? Det var nästan så att jag blev lite glad när en superförkylning vällde över mig igår, för kanske att det blir bättre sedan när den gått över? tänkte jag. Idag har jag hur som helst legat nerbäddad i sängen med status sjuk. Efter att ha kraxat runt och nästan snorat ner hela kontoret igår tänkte jag att det kanske skulle vara bäst om jag stannade hemma idag. Så trots att vårsolen skinit har jag inte satt min fot utanför dörren på hela dagen, utan istället legat och tittat på serier flera timmar i sträck. Totalt förbjudet om man inte är sjuk, så därför får man ju passa på när tillfälle ges. Enda gångerna jag har ro i kroppen att vara still och göra ingenting så länge ju. 

Efter att ha tittat om första avsnittet av Torka aldrig tårar utan handskar och sedan plöjt sju avsnitt av Cloé och Nicole hittade jag en liten lagom en på svtplay. En delad värld. Kanske att ni hört talas om den? Faktiskt mysig och precis lagom knäpp. Dessutom är alla avsnitt bara runt en kvart långa, vilket jag tycker om. Blir så fasligt stressad annars om det är sådär långa avsnitt som liksom aldrig tar slut. Hur som helst, vill ni kika på den så hittar ni den här och precis som ni säkert kommer höra så är musiken den nästan sprillans nya av Love Antell. För övrigt ett annat litet tips. Bara en av alla bra nya skivor som nyligen släppts.