15 december 2013

131215 - Söndag vecka 50

IMG_0624 December bara springer iväg. Medan jag egentligen bara vill titta på julkalendern, köpa julklappar och pyssla massa fint har jag ett jäkla sjå att få ihop schemat mellan skola och jobb. Häromdagen förbjöd mamma mig att gå till skolan för att jag blivit sjuk. Finaste mamma och dummaste kropp. Antar att det blir så dock, när man inte hinner sova. Men ändå, så korkat. Som om det skulle bli bättre av en dos förkylning liksom. Har haft en himla fin helg dock. Lugn. Lite jobb i lägenheten igår och sedan middag med finaste tjejerna i Borås. Hade inte tänkt gå ut, men så blev det visst så ändå. En liten försmak för torsdag tänkte vi. Och idag har jag bara varit hemma, pluggat, gjort brunch, tagit hand om en sjuk syster, bakat luciacupcakes, ätit tredje advents-middag och skrivit julkort. Så fint och så välbehövligt med en riktig söndag. Nu ska jag sova. Ladda upp inför fyra helhektiska dagar till och räkna ner timmarna till torsdag eftermiddag. Då jäklar ska det dansas på riktigt minsann. Godnatt.