02 december 2012

121202 - En decemberlördag

Det har blivit årets sista månad, december - min favoritmånad på hela året. Igår var första dagen på årets bästa månad alltså och det såg ut ungefär såhär: Jag vaknade av väckarklockan, som jag ställt för att titta på första avsnittet av julkalendern, och hittade en mystisk påse hängandes på min dörr. Tittade ner i den och hittade en massa små paket - en paketkalender. Hur fint?

Många tycker nog att man är för gammal för sånt där när man är 21.5 och egentligen håller nog mamma (som pysslar ihop den varje år) med, men ändå kan hon liksom inte låta bli och jag & Sofia tycker såklart att man aldrig blir för gammal för att få fina paket. Tittade på julkalendern uppkrupen i soffan och öppnade sedan årets första paket - ett par fina marinblå spetstrosor, från Gilly Hicks såklart. Pysslade ihop en liten Välkommen hem från London-överraskning till syster och passade på att njuta av att det faktiskt för en gångs skull var ljust. Efter frukost åkte jag, mamma & pappa in till stan. Återupplevde gamla barndomsminnen genom att besöka Göteborgs auktionsverk, tittade in en sväng hos textilarna på Rum26 och trängdes bland folk på Hagas julmarknad. Himla mysig förmiddag var det, trots att vi nästan höll på att frysa ihjäl alla tre. Sedan, efter en omgång med indiskt till lunch, åkte jag iväg till jobbet och sålde kaffe, lussebullar & donuts som aldrig förr och det var den första december det.