05 oktober 2010

101005



Städade igenom min cd-samling för ett tag sedan och insåg att, förutom samlingen med Håkan-skivor och några andra undantag, så är där nästan bara 90-tal. Först började jag skratta för mig själv, men sedan kom jag fram till att denna samling faktiskt är himla fin. Inte bara för nostalgins skull, utan för att mycket utav musiken vi lyssnade på då faktiskt är himla bra. En hel del skräp finns där ju allt, men det är ändå många låtar som, åtminstone i mina hörlurar, spelas många gånger mer än det som görs idag. Himla tur vi har som växte upp på 90-talet ändå, som faktiskt kan skatta oss lyckliga med en samling som denna, för snälla, säg att ni som är min ålder sparat alla ni med!?

1 tankar:

johanna sa...

s- yes det gör jag! har haft den en vecka nu ungefär så har inte hunnit pröva den så jätte mycket. men ensålänge är jag nöjd! hade oxå en 400D innan. och dom som är efter den (500,550 osv) skiljer sig inte alls mycket. dom är i princip samma som 400D så jag tycker absolut du ska satsa på denna! därimot om man inte har haft en systemis innan så är 7d för avancerad för en nybörjare. men jag har haft den i 3 år så kände att detta var rätt! (: kram