17 maj 2010

100517

På Schillerska har man en ceremoni där man lottar fram utspringsordningen till studenten. Denna ceremoni ägde rum idag. Aulan var platsen och en polis och någon annan dam var där för att informera om att denna dag är något man vill minnas och att man därför ska dricka varannan vatten. Klokt. Ordningen blev såklart den sämsta tänkbara - näst sist, men vem kunde någonsin trott något annat. Så typiskt vår klass. Vår låt som vi ska springa ut till är även den den sämsta tänkbara. Min klass tycker att den är genialisk. Det tycker inte jag. Att det skulle bli ett dåligt alternativ, det var jag inställd på redan innan. Men att det skulle bli dåligt hade jag inte ens kunnat drömma om. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot fredagens klass-sleep over hemma hos Alva då banderoller ska målas. Jag har en känsla av att även dessa kommer bli ganska smaklösa, men vad vet jag?