10 maj 2010

100510




Jag fortsätter att publicera våriga bilder, bara för att det ser så härligt ut. I själva verket börjar jag undra vart den här våren tar vägen. Trots solsken idag har det varit så kallt att det omöjligt gått att vara ute utan att fröfrysa fingrar och diverse andra kroppsdelar. Ska jag vara ärlig börjar jag bli lite orolig. Att jag ska stå ute enbart iförd en kort balklänning och klackar på lördag känns ganska långt borta. Dock kunde jag idag läsa på löpsedlarna att högtrycksväder väntas i Västsverige till helgen. Gud vad jag hoppas på att de för en gångs skull har rätt.

Idag tog det två timmar för mig att komma hem från skolan. Någon olycka hade skett på vägen vilket resulterade i förseningar, ändrade körvägar och krypfart. Dock hade jag mysigt sällskap i form av sötaste Emma bredvid mig så det hela var ju inte så farligt trots allt. När jag kommit innanför dörren och bara hunnit ta ett bett på min macka ringde min mobil och i andra änden möttes jag av Lovisas välkända röst. Tänk att man kan "stöta på" två så fina på samma dag. Att det sedan är en dag som inte är särskilt bra och som sedan bara ska innehålla plugg är väldigt högt värderat kan jag tala om. Efter det gick det till och med att öppna den förbannade no-boken, efter enbart en timmas övertalan med mig själv.

2 tankar:

Andreas sa...

Du möttes ju först av min välkända röst. Men jag blev lämnad i ensamheten...

Johanna sa...

HAHAHAHAHA. Du är så mobbad att jag dör.