13 mars 2009

Födelsedag!

Tisdag 10 mars.
Dagen börjar med att mamma, pappa & Sofia sjunger för mig. En dator, Eva&Adam-boxen och en ring finns bland annat bland presenterna. Klockan halv sju ringer Johanna och frågar om jag är vaken. Efter uppmaning från henne går jag ner till dörren och möts där av en Johanna, klädd i pyjamas och med en massa muffins på världens sötaste Lagerhaus-bricka. Paketöppningen fortsätter och det blir bråttom att åka till skolan. Något som verkligen inte borde vara tillåtet är att börja klockan åtta på sin 18-årsdag. Men trots detta överlever jag den ganska trista skoldagen med bara lite huvudvärk.


Klockan blir halv fyra och jag, Paulina & Elin går och äter på Paprika. Baugette som jag dagen till ära bjuds på. Andreas sluter upp och sedan även Philip. Vid kvart över fyra beger vi oss mot spårvagn 11 och åker till Stigbergstorget. Väl där möter vi även Johanna & Jonna som precis har slutat. En timmas discobowling. Jag & Paulina misslyckas med vår deal; att vinna över Andreas. Men det finns det som tur är andra som gör. Jonna & Philip blir vinnarna i dagens match. När bowlingen är avklarad bestämmer vi oss för att gå och fika. Eftersom vi inte kan bestämma oss om vart vi vill gå och eftersom det är fullt typ överallt blir det en del velande innan vi hittar något som faller oss i smaken. Café Vallgatan. Väl där säger Andreas plötsligt att han inte mår bra och att vi måste åka hem. Detta är givetvis inget jag går på, men efter ytterligare tjat från hans sida blir jag tvungen att ge upp. Det blir speedad öppning av presenter på cafét tills vi kommer fram till att jag ska öppna dem senare istället. Det blir kramar & hejdå och jag & Andreas beger oss mot mammas jobb. Väl där möter vi mamma som säger att vi ska gå och äta, fast att Sofia är jättesjuk så hon & pappa inte kan följa med. Jag anar såklart att något är på gång, fast har ingen aning om vad. Vi går till Avenyn och hamnar till slut på revbensrestaurangen Ribs. Vi går in och jag möts av sång från Andreas mamma & pappa. Lena frågar om jag blev överraskad och det är väl vad man lugnt kan påstå. Aldrig att jag hade anat att de skulle vara där. Vi sätter oss till bords och jag möts av världens största tulpanbukett. Presentöppning igen. Jag får ett pandoraarmband och massa annat fint. Vi beställer mat och äter världens godaste ribs.

Vid halv tio någon gång bestämmer vi oss för att gå. Okej att kaffe är dyrt, men 679 kronor kanske är lite i att ta i. Det tycker som tur är servitrisen också. Efter protester från min & mammas sida blir vi körda hela vägen hem. Det blir ny paketöppning av underbart fina presenter och sedan går jag & Andreas och lägger oss.

Tack alla för en underbar födelsedag. Det enda tråkiga var att pappa & Sofia inte kunde vara med och att min sjukdom var på ingång. Men förutom det var den så kallad fulländad.
Jag älskar er <3



















3 tankar:

Anonym sa...

hahahah hoppas muffinsarna smakade! Jag tyckte med det var en toppen dag, tahah också tycker jag om dig <3

Johanna sa...

Muffinsen var hur goda som helst & dagen var kanon! Kärlek <3

paulinadevries.blogspot.com sa...

JAG ÄLSKAR DIG.