11 oktober 2008

081011

Ho ho!
Sitter hos Andreas och efter att ha läst kära P's blogg, så blev jag med lite sugen. På att blogga alltså. Andreas far runt lite överallt. Vet inte riktigt vart han är. Men vi har det mysigt. Fastän hans rum är alldeles för varmt. Det hjälpte inte ens med promenaden vi nyss tog. För värmen i kroppen liksom steg till 100 grader igen, så fort man gick innanför dörren. Inte okej. För övrigt har dagen varit bra. Jag insåg att jag kan vara snygg i min nya frisyr även utan att platta den, vilket är chill. En annan upptäckt var att det är extremt roligt (och gulligt?) med små flätor i håret. På så sätt startade dagen bra liksom.
Dagens huvudattraktion var släktkalas för kusinvitamin. Sofia svek så jag var ensam med småttingarna. Inte lika roligt. Men jag överlevde (och slapp äta smörgåstårtan!!). Barbapapa-spel är kul, fastän det har noll mening. Efter kalaset körde iallafall mor&far mig och mormor till Andreas. Fast mormor skulle ju inte till A då, men av på vägen. När jag kom fram möttes jag av Andreas mamma & pappa i dörren, men inte Andreas själv och när jag kommer in till hans rum sitter han och spelar dator. Så nu kan man tydligen inte ens komma och säga hej längre. Tacksamt! Denna gång var det förvisso ganska bra, eftersom jag ville kolla på Stjärnor på is, och inte han. Men ändå liksom. Och nu är han ju som sagt också någon helst annanstans. Den lille plutten. Men stjärnor på is var bra, fast jag vet inte vem som åkte ut, för jag orkade inte kolla på det...
Ojdå. Nu kom han och slängde sig över mig, sedan sprang han iväg igen. Haha. Han är störd. Och jag känner mig som en tjock korv, för jag har ätit tacos och två efterrätter. Så glasstårta på kalset på det. Jag spricker. Tjohej!

Hmmm. Imorgon ringer mamma&pappa och väcker mig, för att sedan hämta mig och styra bilen mot morf. Mysigt.

Paulina är bra, tralalalala!

PS. Jag har gjort jättemycket intressanta upptäckte denna veckan, men eftersom jag inte hunnit blogga något, så har jag heller inte fått dela med mig utav dem. Kanske kan få bli ett eget inlägg om det i nästa vecka? DS.