22 oktober 2013

131022 - Tisdag vecka 43



Och så sprang en hel vecka plötsligt förbi. Jag skyller på att vi råkade köpa lägenhet samtidigt som Källvik håller på att byggas om, sju tusen andra grejer händer och att skolan helt plötsligt krävde att en högre växel lades i. Visst är det typiskt att det alltid blir sådär? Medan min hjärna bara vill fokusera på idéer kring köksluckor, blommiga tapeter och pinnstolar i olika färg vill skolan och alla andra att jag ska tänka på allt annat än just det där. Resultatet? En enda stor soppa bestående av köksrenoveringar, hemförsäkringar, powerpointpresentationer, bankmöten, tentaplugg och en och annan färgglad stol.

Men jag knixar in annat också förstås. Som att åka på loppis med Andreas, dricka vin och dansa halva natten lång med världens gulligaste tjejkompisar, spana på Göteborg från ovan med Hanna och stilla fotbollsabstinensen i ett kylslaget Borås. Och så tänker jag att snart är den dumma hetsperioden i skolan över och då kan jag ägna mig åt bara allt det där som jag vill.