03 september 2013

130903 - September, sensommarsol & skolstart



Och så blev det september och skolstart. Så himla fint. Jag märkte det med en gång igår när jag klev att bussen i Borås. Hur bra det kändes att vara tillbaks och hur mycket jag faktiskt hade längtat efter allt ihop. Att vara i Borås, att ha lektioner som faktiskt är inspirerande och roliga på riktigt, att möta Andreas för en snabb puss på lunchen, att gå i textilhögskolans lokaler och tänka "jag hör verkligen hemma här", att ta en fika med tjejerna efter skolan och att gå ut och dansa fast det bara är torsdag. Tycker att allt det där är så fasligt fint.

I år har Textilhögskolan dessutom fått nya lokaler. Inget mer springande till skolan på andra sidan stan alltså. Och inget mer äckligt kaffe. Bra för själen, men dåligt för plånboken antar jag. Lär nog bli ett antal för många fikor och luncher på det där caféet skulle jag tro. Men vad fasen. Vad gör det när varma sensommarstrålar lyser upp hela Borås och alla tjejerna äntligen är samlade igen?

Jag tror att det kommer bli en fantastisk bra höst i år. Fina lokaler, roliga kurser och så Andreas kvar inom lagom avstånd iallafall fram till jul. Någon sa: "Det är ju sista året nu, vi måste verkligen ta vara på det" och jag har lovat mig själv att göra det. Leva i nuet, stanna upp då och då och ta vara på varenda liten stund.