15 augusti 2013

130815 - Efter sommarveckorna i Borås

Igår tog jag & Sofia vårt pick & pack och flyttade hem. Vi var så trötta på det blöta och kalla som augusti tagit med sig till Borås och efter att faktiskt ha bott där i sex veckor kände vi oss ganska nöjda trots allt. Jag har alltid haft en slags hatkärlek till hemflytten efter sommarveckorna i Borås. Har alltid tyckt att det varit ganska vemodigt, men samtidigt tyckt att det varit ganska skönt. Det här året kändes det mest skönt faktiskt. Jag har haft några fantastiska sommarveckor, kanske de bästa jag kan minnas, och förmodligen av just den anledningen kände jag mig nöjd nu. Nu ville jag hem till Hjuvik, få äta trädgårdsplockade björnbär till frukost, andas havsluft, sova i en stor säng, kunna välja och vraka ur hela min garderob, vara närmare alla vänner som inte setts på allt för lång tid och få in lite rutin i livet igen.

Och det är precis vad jag ska göra nu.