06 maj 2012

120506 - Helgens händelser & kamerastrul

Har haft en fin helg med mamma, pappa & Andreas på Källvik. Legat tätt tätt i den lite för smala 80-sängen, ätit frukostfrallor utan smör, frusit i jeansjacka eftersom mamma glömt att ta med den jag annars tänkt ha, spontanköpt en tv, nästan kört på en katt, varit ledsen och arg över att jag inte har en fungerande kamera, försökt rädda den icke-fungerande kameran, slagit upp cirka sju tusen ord på google translate men ändå inte förstått de där engelska (kemiska) artiklarna särskilt bra, pratat kläder med farmor, skrattat med mormor och sett fram emot morgondagens match.

Det där med kameran gick inget vidare bra och tyvärr verkar det inte bättre än att min kära vän tyckt att tre och ett halvt år är nog med mig. Efter att ha varit med mig i vått och torrt sedan hösten 2008 verkar den nu nämligen ha gett upp, och nu är nog frågan mest om det är lönt att skicka iväg den på svindyr reparation eller om det helt enkelt är meningen att jag ska köpa en ny?