10 april 2012

120410 - En torsdag i Köpenhman

Andra dagen i Köpenhamn vaknade vi till jättefint väder! Vi gick upp och gjorde iordning oss och medan Andreas duschade tog jag en liten titt på mina nya lådor. Här är två av dem som jag är mest glad i, tycker de är så himla fina. Till slut blev Andreas klar och vi kunde gå och äta frukost. Tydligen var vi tidiga, för vi var nästan helt själva när vi kom ner. Som ni säkert vet är hotellfrukost något utav det bästa jag vet, så jag hade som alltid höga förväntningar. Men om man bortser från apelsinjuicen, som inte alls var någon hit, var frukosten helt i min smak och jag åt ungefär hur mycket som helst. Efteråt packade vi ihop våra väskor, vinkade hejdå till hotellet och gav oss ut på stan. Egentligen hade vi tänkt gå till en liten affär vi spanat in, men när vi upptäckte att danskarna visst var noggrannare med påskfirande än oss och faktiskt höll alla affärer stängda denna dag, fick vi ändra om våra planer lite grann. Så vi gick runt lite planlöst i staden istället. Fick se mer gröna träd och fler fina hus. Till slut kom vi ner till Rundetaarn och bestämde oss för att gå upp. Där uppe kunde vi se nästan hela Köpenhamn och det var så himla soligt och fint. Satt där uppe ett slag och bara solade ansiktet lite grann och sedan gick vi ner genom hela tornet igen. Vi bestämde att det var glassdags och gick ner till Nyhavn där vi köpte var sin. Även där blev vi sedan sittande ett tag, för det var så himla mysigt och skönt. Men sedan, strax innan lunchtid, bestämde vi faktiskt att vi var färdiga med Köpenhamn. Så då hämtade vi våra väskor, gick till centralen, tog ett tåg till Malmö och spenderade resten av eftermiddagen där.

Men om det får ni höra nästa gång.