30 mars 2012

120330 - Torsdagsfynd

Det är inte sant vad lyxigt det känns med en lugn periodstart som denna efter stressiga, ångestfyllda tentaveckor. Att plötsligt förvånas över att man faktiskt nästan inte kan plugga någonting, utan istället får göra precis vad man vill. Som att äta glass i solen med fina klasskompisar, sova länge länge på morgonen, pyssla kalendern full med tidningsutklipp, gå på utförsäljning, träffa både en och två och tre fina vänner för catch up-fika och gå på stan timvis och titta, klämma på och prova allt fint. Det sistnämnda gjorde jag igår och med mig hem fick jag tre plagg som det bara inte gick att lämna där de hängde så fint. Ett av dem var denna sailor boy-tröjan från Monki som jag både tittat, klämt på och provat tidigare och som nu var sänkt till 50%. Ett sånt kap va? Det är vad jag kallar torsdagsfynd minsann.