07 januari 2012

120107 - Tvåtusenelva blir tvåtusentolv



Nyårsafton x 2

2011 var ett fantastiskt år på många vis.

Det var året fyllt av roliga händelser, resor & skratt, men också året då jag fick känna på känslan av hur det är förlora någon som är viktig, och samtidigt som jag varit otroligt glad har jag nog aldrig tidigare gråtit så mycket som i år. Det var också första året som jag, efter tolv långa år i skolan, plötsligt hade en annan vardag och något annat att gå till varje dag, och det var där med året som kom att förändra mycket i mitt liv. Det var året då jag tog klivet ur tonåren och medan det egentligen bara var ett kliv på ett år tog jag samtidigt ganska många kliv närmare den vuxna världen och det kändes i själva verket som om jag inte bara växte ett år, utan flera. Det var året då gamla vänskaper förändrades, nya fina vänner dök upp och jag fick djupare vänskaper med flera utav dem som idag är några utav mina bästa. Det var året då jag funderade mycket på framtiden vilket ledde till att jag faktiskt också började plugga igen, möttes av ytterligare en ny vardag, nya vänner och nya situationer. Det var i och med det också året då Andreas och jag på sätt och vis fick en ny relation och ett förhållande bara på delvis distans. Det var året som bidrog med mycket nytt, men som trots alla förändringar låtit det gamla självklara vara, precis som det ska, kvar.

Ett mycket bra år alltså och nu kan jag inte annat än att hoppas (och tro) att 2012 kommer bli minst lika bra.