28 november 2011

111128 - Gilly Hicks


Trots att i princip hela min underklädeslåda består av trosor från Gilly Hicks hade jag aldrig varit i någon av deras butiker, förrän nu. Mamma, som köpt allihop till mig, har många gånger berättat vilken fantastisk affär det är och moleriskt ritat upp för mig hur det ser ut. Hur hundratals fina trosor ligger prydligt uppradade i rader, sorterade efter färg. Hur omklädningsrummen är som små lägenheter där du ska kunna prova i lugn och ro. Hur det luktar starkt av deras kännetecknande parfym och hur dunkelt ljus det alltid är där inne. Kanske kan man därför tro att jag skulle bli besviken nu när jag äntligen fick komma dit själv. Att mina skyhöga förväntningar inte skulle levas upp. Men om de gjorde. Det var precis så fint som mamma berättat för mig, om inte finare, och jag var alldeles lyrisk när jag gick där inne och noggrant valde ut de trosor som skulle få följa med mig hem. Fantastiska affären alltså. Och omklädningsrummen, måste vara några av de finaste i världen.