25 mars 2010

100325

God morgon på er!
Gårdagskvällen var väldigt lyckad. Hemma hos Johanna bröt vi trenden och åt tacos, trots att det ju faktiskt var en onsdag. Väl inne på Sticky bjöds det på bra musik och goodie bags från The Body Shop. Kände igen någon gjorde man så fort man vände på huvudet. Kändes som att mer eller mindre halva Schillerska var där, men då det bara var 300 personer där och då det går tre gånger så många på min skola kan detta ju omöjligt ha stämt. Mycket trevligt var det iallafall, trots att vi fick gå tidigare för att kunna åka med sista bussen hem. På den blev vi stalkade av en blå volvo med registreringsnumret MOR någonting och busschauffören körde i krypfart alternativt som en dåre. Jag tror att han var rädd. Sedan ringde han polisen. Jag blommade upp de värsta scenerna i mitt huvud hur bilen skulle följa efter ända in i Hjuvik och sedan fortsätta stalka mig & Johanna tills de skjöt ner oss och vi dog. Som tur var hände aldrig detta, utan jag kunde säga farväl till Johanna vi backens slut, äta mina nattmackor och krypa ner i min, för omväxlingsskull, varma säng.

Funderingen, nu på morgonkvisten, är angående hallonen i min yoghurt. Det är fortfarande ett olöst problem varför det sprakar i hela micron när man värmer dem.

4 tankar:

paulinadevries.blogspot.com sa...

Mamma berättade att de har återkallat Bajshallonen (euroshopper) för att de har för dålig kvalité. Kanske är det som sprakar och blixtrar?

Johanna sa...

Va? Men jag som hört att de var så bra! Har en känsla av att det kan ha varit Tommy som sagt det, får höra med honom imorgon! Mamma trodde att det helt enkelt är någon slags metall i den och när hon sa det tyckte jag att det kändes bekant. Är det inte typ alltid metall i hallon?

jiiiihååå sa...

Visst va det lite coolt! Synd att vi aldri fick veta bakgrunden till busschaufförstalker MOR tjosan :) Det avslutade iallafall en mega go kväll med en megare go tjej <3
Johanna, vad gäller hallonen har jag en liten annan fundering utan att komma med några naturnördiga försök till förklaringar.. Värma yoghurten på morgonen? :O :)

Johanna sa...

Haha ja. Lite nyfiken blir man allt. Jag lovar att de skulle ha värsta uppgörelsen!
Nej, yoghurten värmer jag inte. Det är hallonen i jag värmer förstås! Låt mig höra din förklaring! Hoho.