31 augusti 2009

090831

Det är måndag och skolan rullar nu på precis som vanligt. Det tycks verka som att alla lärare glömt bort att vi bara för en vecka sedan faktiskt fortfarande hade sommarlov. Vad hände liksom med mjukstarten man alltid tidigare haft?

Helgen har bjudit lite på det ena och det andra. På fredagen kom Andreas hit och det regnade som det aldrig gjort förr (!?). Inte något mig emot, då hela kvällen ändå skulle spenderas i soffan. Vi tittade på Twilight och jag har fortfarande ganska svårt att riktigt bilda mig en uppfattning om vad jag tyckte om den. Mig personligen tror jag att den hade passat bättre utan alla (töntiga) vampyrdetaljer. Dessutom är jag helt övertygad om att Edward hade varit minst tretusen gånger snyggare med lite färg i ansiktet!

Lördagen och söndagen spenderades hos Andreas, mest görandes ingenting. Det blev ett par turer till Knalleland, lite matteplugg, men också lite övningskörning med pappa. Kvällen igår spenderades, tillsammans med alla andra vettiga (?) Boråsare, på Gamla Ullevi. Vad man ska säga om detta spektakel vet jag inte riktigt. 4-0. Det låter värre (bättre, för ifk:s del) än vad det var. Men visst, alla kamrater kan glädja sig åt siffrorna och jag hoppas för deras eget bästa att de inte gör sig allt för stora av vinsten. För matchen var, för att vara mild i tonfallet, inte direkt bra , från någon av lagens sida.

Nu ska jag återgå till att plugga matte, vilket ser ut att vara det jag kommer sysselsätta mig med detta år.