17 januari 2011

110117

Året som gått: 2010. Augusti-september.

Augusti.

Vi kom hem från Italien och jag pussade så mycket på Andreas som jag bara kunde, för efter bara en dag var det hans tur att åka iväg.

Efter ledighetsveckan i Italien var jag tillbaka på jobbet och på kvällen firade vi Jonna som fyllde år. Samma kväll flyttade jag in hos Paulina och bodde där under några dagar medan familjen var i Helsingborg.

Det var så mysigt och ungefär världens bästa dagar.

Annars fortsatte jag åka mellan jobbet i Göteborg och stugan i Borås.

Den fjortonde kände jag lite såhär:

"Under dagens datum i kalendern står det med stora bokstäver:
Håkan på Way Out West.

Men jag är inte där."



Den femtonde blev det dags för sista kaninfesten och samma dag tog vi vårt pick och pack och flyttade hem till Hjuvik igen. Jag skrev:

"Idag tar sommaren slut litegrann, för idag flyttar vi hem till Göteborg igen."

Tur var det väl då att jag verkligen hade världens bästa kväll den kvällen, så jag behövde inte känns mig så ledsen ändå.



Jag after workade med fina flickor och blev överraskad av en fin pojk.

En kväll hade vi tjejkväll med övernattning hos Maria och dagen efter gick vi på Liseberg.

Under två dagar var två bussar med personer från Fastfood i Köpenhamn.

Det var trevligt. Jag hängde mycket med Maria. Vi åkte läskiga bergochdalbanor på Tivoli och shoppade dyrt på Ströget. Fast mest åt vi hela tiden.

Vi bodde allihop på ett hostel. Det var en upplevelse och jag åkte därifrån med vetskapen att det inte är något för mig. Men det var ju trevligt ändå, att få prova på.

En dag skrev jag:

"Igår tog sommarlovet slut för många. Men för mig är det här den första hösten på 12 år som jag inte ska gå i skolan. Det är fint och läskigt på samma gång."


När sommaren nästan kändes över kom världens finaste väder tillbaka lite grann och jag fick ungefär fem tusen myggbett på mina ben.


I slutet på månaden var jag lite ledig igen och kunde hänga med Andreas & John-John som nu kunde titulera sig som högskolestudenter.

September.


September började med en otroligt fin dag på Hönö med mamma. Jobbpassen började ju trappas ner lite nu och jag tyckte det var fantastiskt fint att ha en arbetslös mamma.

En söndag hade jag en rolig dag på Liseberg med Andreas & Fredrik.


Plötsligt åkte Johanna till England utan att veta när hon skulle komma hem och jag köpte en ny pälsmössa. Man kan säga att jag fyllde nitton och ett halvt och till slut vågade jag åka uppskjutet!

Jag hade en sexdagarsledighet som jag spenderade på diverse fikor, en tripp till Ullared, ommöblering av vardagsrummet, lite häng på arbetsförmedlingen, en familjekväll på Liseberg och träffar med lite olika fina människor.

Annars var jag & mamma hemma hela tiden och vi hittade på massa miniprojekt hela tiden. Och Håkan släppte singlarna River en vacker dröm & Saknade te havs. Den trettonde firade vi pappa med middag i Majorna.

Mitt hår började bli jättelångt igen


och det började gå mot höst. Jag röstade för första gången i mitt liv och jag tror nästan att hela Sverige var arga den kvällen.


Faktiskt blev det ganska snabbt höst helt plötsligt, men jag hade inte så mycket emot det. Tyckte det mest var ganska mysigt.

Jag skrev det här.


Vi fick mycket besök av eftermiddagssolen. Minns att jag tjatade mycket om den, men det var ju så vackert!

En måndag, den tjugosjunde närmare bestämt, hade Andreas & jag varit tillsammans i fyra år! Det firade vi med att se årets bästa film: I rymden finns inga känslor.

En dag hade jag & Andreas picnic.


Och månaden avslutades med en klipplunch i Lilla Varholmen med älskade mamma.

Absolut det bästa med båda dessa månaderna, att hon var hemma hela tiden. Så fint vi hade det då.