03 januari 2011

110103

Året som gått: 2010. April-maj.

April.

Det blev första april och jag fick lov!

Jag körde bil och åkte på små utflykter med familjen. Träffade Lovisa gjorde jag med.

Men mest var jag med Andreas.


Och åt påskmat.

Jag & mamma började göra om här hemma, jag drömde om en egen skrivmaskin och en kväll var hela gänget hemma hos Linnea i Billdal.

Det såg ut lite såhär, som det brukar då med andra ord.


Den elfte kom sommarvärmen på besök

och jag fick känna lukten av solkräm för första gången i år. Dagen efter blev min första på Liseberg i och med utbildningen och jag skrev:

"Tror det var först idag som jag insåg på riktigt hur sjukt rolig denna sommaren ska bli och hur sjukt glad jag är att jag ska jobba på Liseberg. När jag såg filmen de hade gjort med klipp från Liseberg och insåg att jag ska vara en del av allt det där fick jag gåshud på armarna. Jag tror att de har rätt nät de säger det, vi kommer få en galet bra sommar."


Den fjortonde blev Paulinas & min hemsida äntligen klar och vi firade med pizza vid kanalen i ett vårigt Göteborg.



En kväll firade gänget Johanna och en annan firade familjen mamma med middag på stan.


Annars försökte jag mest fokusera på allt plugg, vilket inte alls var någon lätt sak när det fanns så mycket annat jag ville göra. Men så en dag fick jag studentmössan i min hand. En sån lycka!

Och så kom min första helg på Liseberg!


Och resten av april gick jag runt och försökte glömma alla skolböcker, fantiserade om studenten och drömde om vackra sommardagar.

Maj.

När det blev maj höll hela världen på att bli grön och mamma åkte till Usa igen.

Vi hade kulturdagar på skolan och jag hade skapat en fiktiv person: Norah. Hon fick till och med en egen blogg.


Mina favoritträd blommade och jag var så himla glad mest hela tiden.

Jag gjorde inbjudningskort till studenten.

Den åttonde var det tio år sedan kanske världens viktigaste dag: dagen då Känn ingen sorg för mig Göteborg släpptes. Borde firat det mer egentligen.

En dag hade vi middag hos Jonna.


På farmors födelsedag köpte jag & Sofia med oss blommor och tårta och åkte och sjöng för henne så högt vi kunde.

Och dagen efter kom mamma hem med den finaste klänningen jag någonsin sett.

Den femtonde blev det dags för bal.


Det var en så himla bra kväll och jag tror jag aldrig känt mig så fin i hela mitt liv.

Plötsligt hade nästan alla dagar vi väntat på skulle gå faktiskt gått och det var bara tio dagar kvar.

Det var faktiskt fint väder och mamma, Sofia & jag åt första frukosten ute. Morfar kom på besök och jag sov som en prinsessa om nätterna i min nya säng.

Den tjugoförsta skrev jag:

"Jag är klar med gymnasiet! Förstår ni?
JAG ÄR KLAR MED GYMNASIET!"

och dagen efter:

"Dagar som dessa är det bästa som finns."


Och så plötsligt kom dagen vi väntat på så himla länge. 28 maj. Studenten.

Jag ska inte ens försöka beskriva dagen, för jag lovar, det går inte.

Men för att vara sådär klyschig: bästa dagen någonsin. Den här bilden är nog min favorit från hela året. Min älskade bästis & jag under världens bästa dag.


Dagen efter tog mamma, pappa, Andreas & jag en tur till Hönö.

Det var himla fint och jag minns känslan jag hade i kroppen än idag. Jag var fri, det var sommar och jag var så himla himla lycklig.