13 januari 2011

110113

Året som gått: 2010. Juni-juli.

Juni.

Första sommarmånaden invigdes med en bästisdag, som avnjöts bland annat på Liseberg, och dagen efter var jag med alla killarna på grillkväll i Sandared.



Kan ha varit en av sommarens mysigaste kvällar.

Jag skrev:

"Är det bara jag, eller blir man inte otroligt levande dagar som denna? Man stannar upp och tänker mycket mer. Känner efter. Och känner att det känns så förjordat bra."


Den fjärde blev det dags för våra töser att ta studenten! Så himla himla fin dag och jag minns att jag tyckte att det omöjligt bara kunde ha gått en vecka sedan vår.



Annars jobbade jag mest och efter ytterligare en vecka var det världens bästa pojk som stod på tur!



Även denna dagen var så himla fin. Jag hade med mig Jonna & Paulina och var klädd i den finaste klänningen jag äger. Och på studentfesten senare dansade vi tills vi var genomblöta av svett.

När jag kom hem skrev jag:

"Det här med alla studenter är nog det finaste jag varit med om, tror jag.
Nu finns det inga studenter att fira mer.
Nu är det verkligen slut, på riktigt.
Det känns tomt.
Jag kan inte riktigt förstå att vi blivit så stora nu."



En måndagskväll var det Sofias tur. Hon skulle sluta högstadiet och hela familjen var där för att fira.

Samma kväll var jag & Andreas ute på promenad. Det var så magiskt fint som det bara kan vara på sommaren och jag tror att kvällar som denna var otroligt viktiga för mig som annars bara jobbade mest hela tiden.

De dagar jag inte jobbade klädde jag mig så sommarfin jag bara kunde och någonstans i den vevan som bilden är tagen gifte sig kronprinsessan & Daniel!


Sedan blev det midsommar, vilket jag inte firade på grund av jobb. Tur, tänkte jag, att jobbet jag har är så himla bra.

Men lite ledigt hade jag minsann och jag hängde med Andreas och hans vänner under två dagar i Borås. Väldigt spontant träffade jag John-John en dag. Hade inte sett honom på säkert fem-sex år och jag var glad att det skedde till slut. Fin kille, det där.


Annars kan man mest beskriva juni med sommarklänningar, kaninfester och middagar utomhus.

Juli.

Juli började med att jag beställde en iPhone.

Det blev en hel ledig helg och familjen åkte till Källvik. Det var alltså egentligen redan då sommaren med två personer i en 80-säng började. Fint.

Jag var så himla glad att vara ledig en helg och få vara med familjen och Andreas och alla andra jag fick se.

Det var jättefint väder och det blev dags för årets första bad.

Andreas & jag var med John-John och tog med honom till alla Borsåvänner.



Jag & Sofia hängde med killarna på Almenäs och helt plötsligt, bara sådär, lärde jag mig stå på händer!

Jag köpte världens finaste baddräkt, iPhonen blev min, det var så varmt att alla på jobbet höll på att avlida och mamma & Sofia åkte till Usa.

Hela sommaren hade jag & Paulina ganska svårt att få ihop våra scheman och helt plötsligt hade vi inte setts på 17 dagar. Så den varmaste dagen på hela sommaren träffade jag henne & Jonna och gick på Liseberg efter jobbet. Världens bästa kväll. På bilden var det en annan, väldigt regning, dag som vi träffades över en fika på stan.

Annars tog jag till vara på alla små ledigheter jag hade och tillbringade dem t.ex. på torsdagkväll i Borås eller, som här, när jag, Emma & Alice tog cykeln till Hästevik för att mata hästar och bada.

Eller med bad från bryggan med Andreas.

En morgon när han åkt till jobbet skrev jag:

"En puss på munnen och ett hejdå, sedan var han borta. Och jag låg kvar där i hans varma säng och tänkte att jag saknar honom redan."


Jag reashoppade lite grann.

Efter elva dagar med bara pappa kom mamma & Sofia hem igen och hela familjen flyttade till Borås. Jag tyckte det var svårt att packa en sommargarderob för fyra veckor men var hur glad som helst.

De hade med sig så mycket fina kläder till mig. Bland annat den här klänningen som ganska snart utsågs till den näst finaste i min garderob.

En dag efter jobbet after workade jag med bästis innan jag tog bussen till Borås där Andreas hämtade mig och kröp ner bredvid mig i den trånga 80-sängen.

Jag fick årets första myggbett och jag skrev:

"Om två månader har vi varit tillsammans i fyra år.
Och det finns fortfarande ingen som tittar på mig som du.
Jag tycker om dig, typ mest i hela världen."


Den tjugosjunde begav sig familjen på en så fin resa till Alghero i Italien.

Vi badade, åt god mat, och tittade på vackra platser.



Och jag fotade ungefär all hängande tvätt som fanns.

Och när vi kom hem hade det redan blivit augusti.