31 maj 2010

100531

Idag har varit en så fasligt bra dag. Varför? Jo det ska jag tala om för er.
För att jag haft min första (helgfria) dag i frihet.
För att jag, för första gången på länge, fått en riktig sovmorgon och sovit tills jag vaknade av mig själv.
För att det varit helt underbart väder och jag legat och solat på altanen.
För att jag ätit lunch hos bästa Elin och fått en fin återblick i hur vi ofta hade det förr.
För att jag som vanligt träffat de bästa arbetskompisarna som livat upp stämningen i mitt huvud trots den hemska förkylningen jag åkt på.
För att jag känt den ljuvligt goda lukten av sommar så fort jag kommit i närheten av en syrén.
För att Hjuvik var sådär fasligt vackert när jag gick hem från bussen idag igen.
För att jag hela dagen gått runt och vetat att jag ska få träffa mitt P imorgon.

Det skulle inte göra mig jättemycket om det är ungefär så här alla mina kommande
sommardagar ser ut.