23 maj 2010

100523

I fredags skulle vi ha sleep over med klassen, men det blev inte riktigt så. Medan alla i klassen befann sig hos Alva i Långedrag hängde jag på Liseberg. När jag själv kom dit var klockan nog ungefär elva och jag var hungrig och trött. Medan alla satt med Jag har aldrig letade jag rester efter vad som skulle kunna kallas tacos. Jag tycker dock att tacos är något som innehåller kött. Vegetarisk version var alltså, enligt mig, ingen hit. När jag fått mat i magen och börjat återgå till mitt rätta jag fylldes kvällen med lek & författande. Dock började folk droppa av ganska tidigt, trots att det ju faktiskt var tänkt att alla skulle sova där, och när klockan passerat ett kände jag att suget efter att få sova i min egen säng började tränga sig på. Efter närmare eftertanke blev erbjudandet mer eller mindre oemotståndligt och jag bestämde mig för att ta sista bussen hem. Hemma i min säng möttes jag av en sovande lillasyster så jag kröp ner bredvid henne och somnade på direkten.

När jag vaknade i lördags var det helt underbart väder. Mamma & Sofia åkte och handlade frukostmat så när jag gick upp fanns nybakade frallor ute på gräsmattan. Första frukosten ute! Visst är det alltid något speciellt med det?

När vi ätit klart kom morfar & Britta på besök och fram till jag begav till Liseberg för jobb igen hängde mamma & jag med dem. När jag slutat på Liseberg vid halv tolv möttes jag av Andreas & Sofia och jag fick skjuts hem.