30 januari 2013

130130 - Fem bra saker en onsdag:

  1. Roliga kurser - Vi har börjat två nya kurser i skolan, Kreativt affärsmannaskap och Strategisk marknadsföring.  Det är precis så roligt och kreativt som det låter och det känns så himla bra att det här med att läsa till textilekonom plötsligt bara känns ännu mera rätt. 
  2. Lediga helger - Det känns konstigt att vara helt ledig på helgerna nu när Liseberg är stängt. Konstigt, men bra. Helt plötsligt finns så mycket tid att hitta på roliga grejer att jag inte riktigt vet vad jag ska göra, men så till slut lyckas jag fylla varje helg ändå. Förra helgen var jag ju borta på äventyr i Uppsala hela fredag, lördag, söndag. Därför kändes det ganska bra att inte ha planer som sträckte sig längre än till Borås och Göteborg denna helg. Med en skrattfest tillsammans med Andreas & Johan Glans i fredags, som uppladdning inför en heldag på stan i lördags, vilket resulterade i en hemmadag fylld med städ i söndags gjorde faktiskt denna helgen minst lika fin. 
  3. Zumba - Jag har äntligen hittat en träningsform som är rätt på precis alla sätt. Precis lagom dos av inspiration, töntighet och glädje och det är ju så himla kul att bara få vara skittöntig och ha superkul en stund. 
  4. Att äntligen hittat kärleken - I säkert två år har jag letat efter den där som bara är sådär perfekt på alla sätt och i måndags hittade jag äntligen rätt. Den svarta kjolen med precis lagom längd och lagom mycket puff. Äntligen är den min och jag är så himla glad, tror vi kommer hänga mer eller  mindre varje dag nu.
  5. Att ha en skidresa precis runt hörnet - Om nio dagar åker vi till Italien, mamma, pappa, Sofia, Andreas & jag. Är helt säker på att det kommer bli galet bra.