21 januari 2013

130121 - En vår i Borås utan Borås bästa brudar


"Tack för ikväll, finaste tjejerna. Nu ses vi inte allihop igen förrän i höst och jag tycker redan att det känns tomt. Vem ska nu titta på fula musikvideos med Eric Saade istället för att grupparbeta, garva alldeles för högt i biblioteket, dämpa tentaångesten med Den svenska björnstammen, dricka fulvin som vi gjort själva med ingredienser från ÖoB, spela Alias tills alla kort ligger på golvet, spana på killar i Ljusgården och sno pennor på X&Y? Borås kommer helt enkelt inte bli lika bra utan er".

Nu har fyra av mina Boråstjejer försvunnit iväg på utlandstermin och kvar i Borås är vi alltså bara hälften kvar. Känns så himla konstigt & knäppt och nu är Borås alldeles tomt. Förra torsdagen fick jag en sista kväll med några utav dem. Vi lyssnade på nostalgisk musik, spelade alias, drack goda drinkar och mitt i allt det där tänkte jag att gud vad jag kommer sakna det här.