11 april 2011

110411

En söndag i sommarens tecken

Igår morse vaknade jag upp i en varm Andreas-säng, dit jag hade åkt i lördags natt efter nio timmars operajobb. Eftersom jag varit instäng vid en mörk scen större delen av den fina lördagen var ingen gladare än jag när jag såg att det var minst lika fint igår.


Andreas & jag åt frukost och skyndade oss ut nästan med detsamma. Där var det vackra vårblommor nästan överallt.

Dagen innan hade de sågat ner några träd och plötsligt var där ett grannhus jag inte visste fanns.

Vi gick på promenad och såhär såg jag ut.

Converse, skinnjacka och solbrillor dagen till ära. Men det berättade jag ju redan igår.

Vi såg ännu fler fina blommor och överallt luktade det vår.

Efter att ha promenerat runt någon timme kanske och sedan sovit på gräsmattan (vilket sommartecken va!) ett slag promenerade vi upp till kusinerna för att titta på fotboll. Och jag hann väl se halva matchen ungefär innan pappa hämtade mig och styrde bilen mot Brämhultsvägen för att hälsa på farmor & farfar en sväng. Där åt vi bullar och muffins och tittade på gamla pass och jag förundrades ännu en gång över hur vackert allt var förr. Framåt sju styrde vi bilen hemåt Göteborg igen och på vägen tänkte jag tusen gånger om att vilken fantastisk söndag det varit.

Tänk vad lite sol och värme kan göra va.