27 januari 2009

Ikväll tror jag att vi har slagit alla våra rekord. Eller ja, pappa har slagit alla våra rekord. Efter klagomål från min sida på att äta den traditionella (uttjatade?) fläskpannkakan idag (jag menar en gång i veckan är väl okej, men två?!) hör jag honom säga "det är ju själve fan att jag glömde köpa rotmos idag då". Han stod nu, som ni kan förstå, framför ett hårt beslut. Vad skulle vi äta till middag?
En pastas koktid senare hörs ett skrik nerifrån köket. "Helvete. Helvete!! All pasta ligger i diskhon!" Självklart var detta pappas röst. När jag sedan kommer ner ser jag att han har räddat det mesta av pastan och gjort en tomatsås av något slag. Själv äter han pastan kall för att han sköljde av den i kallt vatten. Till middag serverades slutligen pasta + tomatsås med chips (utrensning ur skafferiet) och Ben&Jerry-glass. Tack och lov att mamma är hemma imorgon säger jag bara!

We love you daddie.
(Det är anledningen till varför detta blogginlägg, med livet som risk, skrivs)